En flashback från nutiden

Hur gjorde folk förr när man ville ha något att prata om? Och hur hittade man tillräckligt intressanta saker i sin närhet att prata om, när inte Internet fanns?

Numera använder man (i alla fall jag) yttrandefrihetens Mecka, källkritikens motsvarighet till diarré, 10-talets syjunta, Flashback Forum för att hitta spännande ämnen att diskutera när jag ska föra mig i de finare - och möjligen något mindre fina - salongerna.

Här är några av de heta ämnen som diskuteras där just nu:

* Tjej, 16, låtsas ha barn och använder sig av en docka
* Förlorade körkortet på första dagen >:(
* Gratis glass!
* Harakiri - världens starkaste korv - anta utmaningen!
...samt sist, men förmodligen inte minst, min personliga favorit:
* Systers fettokompis äter upp min mat!

Nog för att mycket av folket på Flashback är pack och patrask, men de ger en ändå mycket härlig vardagsunderhållning. Jag funderar på hur mitt eget liv skulle se ut i Flashbackrubriker. Troligen inte lika spännande...

* Jag är utlasad - vad göra nu? :S
* Förlovade mig för några veckor sen. Har värsta grymma ringen!
* Kan man dö av för mycket saltlakrits?
* Hjälp! Mina katter morrar åt varann ibland. Vad ska jag göra?
* Saab 9-5 till salu! Hur får man mest för den?
* Ey bro, knotten försökte cliffa mig på fotbollen igår. Hur bäst hämnas?

Vad säger ni? Är flashbackarens liv mer spännande än mitt? Har ni något att säga om något av ämnena i mitt liv? Och hur skulle era egna liv se ut i Flashbackrubriker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0