Det gör ont när remmar brister...

Ja visst gör det ont när remmar brister
Varför skulle annars styrservon strejka?
Varför skulle all vår heta kylarvätska
bindas i det frusna bitterbleka?
Värme alstrade ju remmen hela vintern
Vad är det för ljud, som skär och gnäller?
Ja visst gör det ont när remmar brister
ont, ty jag svär när expansionskärlet smäller

---

För er som inte kan er Boye kan jag säga att jag idag har fått ta del av en bra och en dålig nyhet.

Bra: Jag vet vad som orsakade missljudet i min bil.
Dåligt: Det var drivremmen. Som gick av...


Kommentarer
Postat av: Johan

Du har ju nästan lika mycket problem med din ändå relativt nya bil som jag har med min avgjort gamla bil. Köp Volvo nästa gång!

2010-12-15 @ 21:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0