Inlägg från en hemlös

Under sommaren har jag hittills bott på icke mindre än fem olika ställen:
* Boende 1 - Mitt gamla studentrum i Sundsvall
* Boende 2 - Mitt blivande hem i Sörberge, där redan sambo, katt och två bilar huserar
* Boende 3 - Mitt tillfälliga hem i Älvsjö, när jag jobbade på sporten
* Boende 4 - Mammas lägenhet i Åtvidaberg, där jag rekreerar mig
* Boende 5 - Fasters lägenhet i Norrköping, där jag jobbar
(* Boende 6 - Jonas källare. Detta är dock en hedersplats eftersom jag för det mesta befinner mig där, och ingen bostad i betydelsen att jag faktiskt bor eller ens sover där)

Det är en bedrift i sig att avverka fem bostäder på drygt två månader, och hade också varit en stor bedrift av Posten och Svensk Adressändring att hålla reda på alla turer fram och tillbaka. Tyvärr har de inte klarat det, och jag har inte fått någon post på drygt en månad. Och får man ingen post, då kan man inte betala några räkningar. Kan man inte betala några räkningar, blir man på sikt hemlös.

Dagens läxa: bo inte på för många platser. Då kan du bli hemlös.

----------------

Hänt sedan sist:

* Jag har fått en ALLDELES gratis mjukvaruuppdatering till min SonyEricsson Xperia x10 mini. Den såg jag fram emot. Nu kanske alarmet fungerar tio gånger av tio i stället för åtta gånger av tio. Och nu kanske batteriet håller i mer än 18 timmar om telefonen ligger oanvänd. Och nu kanske det går att lägga på luren ÄVEN om det ringer när man skriver SMS. Och kanske - KANSKE - börjar telefonen inte lysa klarblått så fort man försöker göra två saker samtidigt... men jag är inte särskilt hoppfull. Mycket tyder på att den är ett monumentalt felköp, som jag får ångra bittert.

* Jag har lagt ner stora pengar på att resa till och från Sundsvall. Men trots att jag är nästan-smålänning (man kan springa till Småland från Åtvidaberg) svider det inte ett dugg. Det är snarare en njutning att betala för resorna. Men så är det väl att vara kär, antar jag :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mnå, ja, nog är det dyrt att vara kär alltid. Jag kan inte annat säga än att jag vet hur det känns. Men det får hellre svida i plånboken än i hjärtat. Jag älskar dig!

2010-08-02 @ 10:20:00
URL: http://rebeccasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0